Handelsbetingelser


Alle priser er inkl. moms

 
Fragtpriser:
Vi sender med GLS. Barefoot Danmark ApS henvender sig til det danske marked, men kan i nogen tilfælde også sende varer til udlandet. I det tilfælde kontakt da for pris på fragt hvis den ikke bliver oplyst ved tjek-out.


Betalingsgebyr:
Der tages ingen gebyrer for betaling med dankort. 

Handels- samt forretningsbetingelser iht. E-mærket

"Lovbekendtgørelse 1980-01-21 nr. 28 om køb" med senere ændringer (Købeloven) er gældende ved ethvert køb indgået med Barefoot-Danmark.dk, medmindre andet følger af aftalen. Følgende udgør herunder vores handelsbetingelser. 


Generelle oplysninger om virksomheden: 

- Virksomhedens juridiske navn: Seindal Trading ApS

- Virksomhedens kaldenavn: Barefoot Danmark ApS

- Selskabsform: ApS

- CVR nr: 39728362

- Adresse: Valbyvej 57, 3200 Helsinge

- Telefonnummer: 30 26 66 31

- Officiel e-mail adresse: info@barefoot-danmark.dk

- Officiel web-adresse: www.barefoot-danmark.dk

- Bank: Handelsbanken

Kontonummer:  6495 2016737

IBAN: DK9364950002016737

SWIFT-adresse/BIC: HANDDKKK


Modtager: Barefoot-Danmark ApS, Valbyvej 57, 3200 Helsinge

 

Persondatapolitik:

På websiden benyttes cookies, log statistik eller trafikanalyse af brugerne på websiden. 

For at du kan indgå en aftale med os via websiden skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: 

- Navn 
- Adresse 
- E-mail adresse 

- Mobilnummer

 Personoplysningerne registreres hos Barefoot-Danmark og opbevares i op til 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Oplysningerne skal gemmes pga. krav fra Told & Skat.  

 Vi foretager kun registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere og fakturere varen til dig. 

 Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysningerne videregives ikke til tredjemand. Der registreres ingen personfølsomme oplysninger. 

 Som registreret hos Barefoot-Danmark har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du i henhold til persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Barefoot-Danmark via e-mail:.

Bestilling: 

Du kan bestille varer fra www.barefoot-danmark.dk på følgende måder: 

- Bestil på siden med indkøbskurv funktion 
 
Aftaler på vores webside kan indgås på følgende sprog: 

- Dansk
 
Alle priser på websiden angives inklusiv moms samt alle afgifter, told m.m.

Der tages forbehold for trykfejl, udgåede varer, afvigelser fra det skrevne samt de viste billeder. 

NB: Hvis der er indtastet fejlagtige oplysninger om varen, herunder navnlig prisen, er den automatisk udsendte ordrebekræftelse IKKE bindende for Barefoot Danmark ApS, og du vil hurtigst muligt blive kontaktet af Barefoot Danmark ApS med henblik på at få tilrettet bestillingen således at den svarer til Barefoot-Danmarks produktsortiment og/eller prisliste. 

Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores webside. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail som PDF-fil, så send en e-mail til Barefoot-Danmark. 

 
Betaling: 

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr. 1.200 når dit dankort misbruges ved brug af pin koden. 

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Barefoot-Danmark eller andre har mulighed for at læse dataene. 

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Barefoot-Danmark (Ved specialbestillinger gælder andre betingelser for hvornår beløbet trækkes) Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. 

I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler: 

- Dankort 
- Visa/Dankort

- Visa Electron

- Mastercard

- Mobilepay

- ViaBill

- Sparwxpres Finansiering

 
 - Oversigt over fejlkoder v. Dankortbetaling: 

Fejl bliver returneret via variablen "errorcode" med nedenstående fejlkoder. 

1: Transaktionen blev ikke godkendt 
2: Kort udløbet 
3: Fejl i beløbet 
4: Ugyldig transaktion 
5: Intern fejl 
6: System fejl 
7: Kommunikationsfejl 
8: Ugyldig Shop ID 
9: Fejl i kortnummeret 
10: Fejl i kontrolcifrene 
11: Fejl i order ID 
12: Mulig snyd 
13: Forkert merchant-nr. 

Levering: 

Alle varer sendes med GLS og tilstræbes afsendt indenfor 3 hverdage, fra ordremodtagelse.


Er der dele af den samlede ordre der ikke er på lager, sendes hele ordren som udgangspunkt, når alle varer er hjemkommet på lager, med mindre andet aftales. Her tilstræbes afsendelse indenfor 7-10 hverdage.
 

Er varen ikke på lager og vi må tillægge længere leveringstid end 7-10 hverdage, vil vi hurtigst muligt fremsende en e-mail med information om leveringsdato. Er man som kunde ikke tilfreds med denne leveringstid bedes man venligst rette henvendelse uden ugrundet ophold. 
 
Barefoot Danmark ApS benytter følgende fragtfirma: 
 

- GLS

Leveringstid: 

- Som udgangspunkt 1 til 3 hverdage, hvis varen er på lager.


Fortrydelsesret: 

Ved fjernsalg ydes der i iht. Forbrugeraftaleloven 14 dages fortrydelsesret (kun ved forbrugerkøb). 

Der ydes ingen fortrydelsesret i følgende situationer: 
- Der ydes ingen fortrydelsesret ved handels køb (B2B).
- Der ydes ingen fortrydelsesret ved ordre der afhentes på lageret, varer der købes i butikken eller ved varer der købes eller bestilles ved sadelfremvisningsture, da dette ikke er fjernsalg. 
- Desuden ydes der ikke fortrydelsesret på special fremstillede varer så som Sadlerne Virginia Rose og Missoula Nut eller på specialbestillinger hvor varen produceres efter kundens ønske.
 

Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette i overensstemmelse hermed kun ske, såfremt varen returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den. Du må gerne pakke varen ud og teste den i mindre omfang, så længe du kan returnere den i samme stand og mængde, og at den ikke bærer præg af at være er taget i brug. Produktmærker der er på varen må ikke tages af. Fortrydelsesretten bortfalder følgelig, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart, at brugen formindsker varens salgsværdi. Fx. ridser, mærker efter brug, produktet er blevet beskidt/der er hår i fx stof eller pels/uldfleece, bortfjernelse af licensmærker/produktmærker m.v. På tilsvarende måde må der ikke være foretaget ændringer i det solgte. I de tilfælde hvor originalemballagen udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses returneret i væsentlig samme stand og mængde hvis emballagen ikke følger med, og er i hel stand. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.

Ved udøvelse af fortrydelsesretten skal du returnere varen til Barefoot Danmark ApS senest 14 dage efter du har modtaget varen.

Kontakt altid Barefoot Danmark inden du sender varen tilbage. Det er vigtigt at vide, når der er en forsendelse på vej, så vi er sikre på at den kan modtages på dage hvor lageret er lukket, ved sygdom, ferie eller andet.

Medsend altid kopi af ordrebekræftelse eller faktura. Det er ikke nok at have sendt en mail, eller henvise til en mail.

Køber bekoster selv udgifter til at sende retur og har ansvaret for at returvaren sendes forsvarligt tilbage og at forsendelsen kan spores. Derfor anbefaler Barefoot-Danmark, at returvarer tilbagesendes via pakkepost der kan spores og udleveres med underskrift for, at være sikker på at vi modtager pakken og, at den kan spores ved manglende levering. Husk at emballere forsendelsen forsvarligt.

Barefoot Danmark modtager ikke pakker sendt til pakkeshop eller lign. Vi kan desværre ikke modtage forsendelser via DAO, da vi kun modtager pakker i dagtimerne og DAO som oftest levere deres pakker om natten. I det tilfælde at du sender via DAO eller lign. fragtfirmaer der levere uden for åbningstiden, eller uden underskrift for modtagelse, kan Barefoot Danmark ikke tage ansvar, da de vil ligge udenfor ubeskyttet. Barefoot-Danmark kan ligeledes ikke tage ansvar for returvarer, sendt som almindeligt brev. Vi har oplevet at breve der ikke kan være i postkassen bliver lagt på jorden nær postkassen og derfor risikere at forsvinde eller blive ødelagt af vejret. 

Når du fortryder købet tilbagebetales beløbet via det kort der er brugt ved betaling af ordren. Med mindre det er betalt via kontooverførsel, da skal du vedlægge kontonummer til brug ved tilbagebetaling. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes. Ved køb med Viabill eller Sparxpress, gælder andre tilbagebetalelsebetingelser, kontakt os vedr. retur af disse ordre.

Varer der returneres på efterkrav nægtes modtagelse, og fragtomkostninger refunderes ikke.
 

 Adressen du skal sende til er: Barefoot Danmark ApS. Valbyvej 57, 3200 Helsinge


Reklamation:

Ved forbrugerkøb gives der efter Købelovens bestemmelser herom en reklamationsret på 24 måneder på alle varer (12 mdr. ved handelskøb).

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet der var tilstede ved levering, men som først har manifesteret sig i indtil 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig i forbruger køb. I handels køb (B2B) kræves straks en reklamation. Reklamationret er ikke det samme som garanti, og det er ikke alle fejl der vil kun blive udbedret via reklamationsretten. 

Når du ønsker at reklamere over et produkt skal først du kontakte Barefoot Danmark på mail info@barefoot-danmark.dk eller 30266631 med din reklamation. Efter aftale indsendes derefter til Barefoot Danmark på følgende adresse: 

Barefoot Danmark ApS, Valbyvej 57, 3200 Helsinge.

Husk at lægge faktura og beskrivelse ved.  

Ellers skal varen leveres på adressen, efter aftale.
 
NB: Når du returnerer varen bedes du venligst vedlægge en kort, præcis og fyldestgørende fejlbeskrivelse samt en kopi af din faktura. Såfremt ovenstående ikke iagttages, forbeholder vi os retten til at sende pakken retur for købers regning. Såfremt varen efter nærmere undersøgelse ikke findes, at lide af en mangel forbeholdes ret til at opkræve gebyr på 400kr inkl. moms plus porto for arbejdstid i forbindelse med returnering. Beløbet skal forudbetales førend varen sendes retur. Inden du sender varen til os skal du kontakte os pr. mail, så vi kan sikre os at du er bekendt med dette.

Ved reklamation tilbyder Barefoot Danmark at fremsende (pr. mail) returlabel via GLS til fremsendelse af den reklamerede vare. Denne skal indlevers i en GLS pakkeshop, indenfor 14 dage efter modtagelse af returlabel. Køber har ansvaret for, at varen sendes forsvarligt tilbage, husk derfor at emballere forsendelsen forsvarligt.

Ønsker køber at sende via anden fragtordning anbefaler Barefoot-Danmark at varen tilbagesendes via pakkepost der kan spores og udleveres med underskrift for, at være sikker på at vi modtager pakken og at den kan spores ved manglende levering. Barefoot Danmark modtager ikke pakker sendt til pakkeshop eller lign. Vi kan desværre ikke modtage forsendelser via DAO, da vi kun modtager pakker i dagtimerne og DAO som oftest levere deres pakker om natten. I det tilfælde at du sender via DAO kan Barefoot Danmark ikke tage ansvar for pakker der er leveret om natten, da de vil ligge udenfor ubeskyttet. Barefoot-Danmark kan ikke tage ansvar for varer sendt som almindeligt brev, der ikke kommer frem/modtages eller bliver skadet inden modtagelse. Vi har oplevet at breve der ikke kan være i postkassen bliver lagt på jorden nær postkassen og derfor risikere at forsvinde eller blive ødelagt af vejret. 


 
Sådan handler du hos os:

For at foretage et køb på www.barefoot-danmark.dk skal du igennem følgende trin:

Find den eller de varer du ønsker, foretag evt. tilpasning og læg dem i indkøbsvognen. Du kan se indholdet af din indkøbskurv i øverste højre hjørne. 


Gå herefter til kassen.

Opret ny kunde eller log ind på en eksisterende konto.

Vælg forsendelse eller afhentning.

Vælg betalingsmåde

Tjek at alle oplysninger er korrekte, godkend vores handelsbetingelser og afslut købet.

Vær opmærksom på, at når du accepterer vores salgs- og leveringsbetingelser, accepterer du samtidig at der tages forbehold for trykfejl, udgåede varer, afvigelser fra det skrevne samt de viste billeder.